Cum sa iti Cresti Vanzarile printr-o Strategie de Optimizare SEO de Succes

Cum sa iti Cresti Vanzarile printr-o Strategie de Optimizare SEO de Succes

In esenta, SEO inseamna optimizarea pentru motoarele de cautare a unui site. Insa, pentru o buna promovare este necesar sa aveti in vedere toate elementele care tin de optimizarea eficienta a unui website.  Pentru a ajunge pe prima pagina aveti nevoie de mai multe strategii tinand cont de mai multe elemente SEO. Ca si scop principal, optimizarea unui website din punct de vedere SEO urmareste cresterea vizitatorilor, cresterea click-urilor si implicit a vanzarilor.

Datorita evolutiei sale, o campanie SEO urmareste efectul optimizarii asupra vanzarilor pe care le poate genera traficul organic din motoarele de cautare, mai concret Google. Optimizarea pentru Google se face in site, si presupune optimizarea acestuia din punct de vedere al continutului, metas, descoperire si implementare cuvinte cheie, optimizare imagini, adaugare constanta de continut, etc. Optimizarea in afara site-ului se refera la diversele metode de promovare, campaniile de link building sau campaniile de PR.

SEO a capatat o valoare mult mai mare de cand Google a lansat faimosii algoritmi si anume Panda, Penguin si Hummingbird, care analizeaza optimizarile din site, continutul si metoda de promovare utilizat de administratorul site-ului.

Cu toate ca SEO poate parea strans legat de analize, utilizare de aplicatii complexe si costisitoare, sau multe cunostinte tehnice, de fapt optimizarea ofera mai multe beneficii pe partea comerciala de business. Mai jos, va prezint anumite aspecte legate de impactul Google si SEO asupra promovarii afacerii sau serviciilor unei companii.

Google Analytics si SEO

Google-Analytics-Tutorial

O buna optimizare SEO incepe prin a crea un profil al clientului inca de la inceput. Pentru acest lucru Google Analytics poate fi de mare ajutor oferind acces deplin la informatii privind demograficele celor care viziteaza site-ul, demografice precum sex, varsta, locatie, dispozitiv de navigare, interese, etc. In acest fel, puteti compara si imbunatati aceste informatii esentiale.

In functie de nisa, tipul de produs sau serviciu, procesul de decizie dinainte plasarii unei comenzi poate sa difere si sa dureze. Aici, clientul cauta informatii, reviewuri si detalii despre produsul respectiv dar si despre brnadul care il comercializeaza. Acest proces este numit „customer journey”  si se desfasoara prin intermediul mai multor site-uri pe care motorul de cautare le-a identificat ca fiind relevante pentru respectiva categorie de interes.

Acum, legatura dintre SEO si Google Analytics este una destul de puternica. Daca deja este cunoscuta categoria de site-uri unde navigheaza clientii, atunci puteti ajunge la acestia prin reclame platite – PPC – dar si prin noile strategii de SEO. Spre exemplu, puteti folosi aplicatii performante de analiza SEO pentru a afla categoriile de site-uri care fac trimitere de link-uri spre site-ul in cauza sau spre concurenta.

Daca folositi aplicatii de analiza asupra principaliilor concurenti, puteti afla exact pe ce site-uri promoveaza concurenta, sa le selectati pe cele mai importante si relevante pentru site-ul de promovat si sa faceti acelasi lucru. Astfel, puteti sa descoperiti concret care site-uri pot genera direct trafic, respectiv vanzari.

Cunoscand aceste lucruri, puteti investi corect, iar bugetul de SEO va fi unul mult mai echilibrat. Chiar daca o astfel de analiza poate fi de lunga durata, rezultatele pot sa apara imediat, iar aici ma refer la cresterea pozitiilor in Google dar si la cresterea vanzarilor.

Aplicatii de Analiza SEO

Dupa cum am mentionat in randurile de mai sus, accesul la informatii este destul de simplu si rapid, iar informatiile sunt mult mai usor de analizat si sintetizat, de cele mai multe ori fiind reprezentate grafic.

Depinzand de necesitatiile si problemele pe care doriti sa le rezolvati pentru un anume site, puteti utiliza diferite aplicatii SEO profesionale care va genereaza rapoarte complete si rapide legate de elementele care necesita atentie sporita.

Pe langa utilitatea acestor aplicatii in ceea ce priveste site-ul propriu, puteti analiza complet concurenta, pentru a afla informatii esentiale legate de strategia lor de marketing, produsele pe care le promoveaza, metoda utilizata in promovare dar si pozitia lor pe piata.

Google, SEO si Dispozitivele Mobile

google-android-mobile-phone

Dupa cum bine stiti, prin ultimele schimbari ale algoritmilor Google, motorul de cautare incearca sa ajute aspectul mobil al afacerilor si site-urilor. La nivel international si national, vanzarile online pe dispozitive mobile sunt in crestere. Zilnic, noi utilizatori de dispozitive mobile apar, iar acest lucru a cerut o schimbare si in ceea ce priveste aspectul site-urile pe mobil.

Site-urile care inca nu au o versiune adaptata pentru mobil au un dezavantaj major, deoarece procentul cumparatorilor de produse sau servicii online printr-un dispozitiv mobil este in crestere. Tehnologia prezenta aproape pe orice dispozitiv mobil ne permite o analiza mult mai usoara a unui produs sau a unui serviciu, rapida si eficienta. In acest fel, promovarea si optimizarea SEO trebuie sa includa si aspectul mobil a unui site.

Marketing Prin Continut si SEO

Continutul este aur. Asadar, uneori, postarea de articole utile si destul de cuprinzatoare pe un blog poate avea efecte mult mai notabile decat pozitionarea in Google pentru anumite cuvinte cheie. Desi, plasarea unor cuvinte sau siruri de cuvinte cheie in anumite articole poate genera trafic relevant, continutul care ofera informatie relevanta  vizitatorilor este mai semnificativ si important.

Aici, este vorba de educarea vizitatorilor inainte de vanzare, de comunitatea care se dezvolta in jurul unui brand. Explicand concret serviciile prezentate, produsele disponibile, sau beneficiile lucrurilor pe care doriti sa le vindeti, ajutati vizitatorii sa inteleaga de ce este mai bine sa aleaga afacerea dumneavoastra in fata concurentei.

In functie de produs si de pret, timpul de decizie difera, iar in acest timp, clientul are mai multe interactiuni cu site-ul inainte sa cumpere.

Efectele unei campanii de marketing sunt numeroase:

  • Mai multe pagini indexate in site
  • Cresterea notorietatii in nisa respectiva
  • Mai multe cuvinte cheie, respectiv mai multe oportunitati de trafic
  • Cresterea bazei de date cu adrese de email
  • Riscuri minore de a fi penalizat de Google

Marketingul prin continut se refera practic la postarea de articole pe blog. Crearea de continut unic, si aici discutam atat de text cat si de imagini si video, va ajuta la dezvoltarea unei comunitati puternice, care genereaza si trafic si vanzari directe, iar daca informatia e valoroasa, vizitatorii se intorc.

Utilizand metodele de promovare de mai sus, site-ul dumneavoastra poate ajunge in primele 5 pozitii, iar numarul de vizitatori creste substantial, ceea ce genereaza si vanzari mai ridicate. Dupa cum puteti vedea, optimizarea ofera beneficii ridicate pe parte de promovare a business-ului si cresterea vanzarilor.

Share this post

Leave a comment

Your email address will not be published.