Specificatii Tehnice Pentru un Audit SEO in 2015

Specificatii Tehnice Pentru un Audit SEO in 2015

Cheia succesului in optimizarea SEO este sa urmaresti indeaproape fiecare proces. Daca rezultatele sunt vizibile, continua cu ceea ce faci, dar daca nu observi imbunatatiri, schimba strategia. In cazul optimizarii, trebuie sa strangi date si informatii relevante care sa te ajute sa iti imbunatatesti strategia.

Pentru acesta, cea mai buna solutie este ca, o data la cateva luni sau chiar mai des, sa organizezi un audit SEO pentru a creste perfomanta. Un audit SEO este un proces simplu prin care analizezi diverse aspecte si elemente ale site-ului tau, evaluezi performanta lui si identifici elementele care trebuiesc schimbate.

Dupa ce tratati fiecare pas in parte, la sfarsitul evaluarii, trebuie sa va orientati nu catre lucrurile care sunt gresite, ci catre acelea care au nevoie de atentie sporita. Pe baza acestor rezultate, puteti sa va axati mai mult pe elementele care ar trebuie schimbate pentru a imbunatatii perfomanta generala a site-ului.

SEO Perfect Company

Prezentare Generala

  1. Verifica paginile indexate

Primul lucru pe care trebuie sa il faceti este o cautare rapida de site. Aceasta cautare o sa va arate cate pagini sunt gasite, sau daca homepage-ul este primul rezultat obtinut. Daca nu vezi homepage-ul drept primul rezultat, ar trebuie sa te orientezi catre solutionarea linkurilor interne sau catre modificarea arhitecturii site-ului.

  1. Numarul de landing pages organice in Google Analytics

Verificati daca numarul de landing pages organice in Google Analytics este acelasi cu numarul de rezultate obtinute in cautarea site-ului. Acesta este cel mai buna modalitate sa vedeti cate pagini indexate in motorul de cautare sunt considerate valoroase.

  1. Cautare pentru brand si nume de brand

Cand realizati o cautare de site, veificati daca homepage-ul este primul in topul rezultatelor obtinute sau daca paginile afisate sunt corecte. In caz contrar, este posibil ca site-ul dumneavoastra sa fie penalizat de catre motorele de cautare.

  1. Verificare de Key pages in Google Cache

Pentru acest pas, trebuie sa verificati Google cache pentru diverse aspecte. Daca content-ul apare in cautare, atunci link-urile de navigare sunt prezente si functioneaza. In caz contrar, verificati versiunea text-only a site-ului.

  1. Analizati versiunea mobila a brandului si paginile landing cheie

Este important sa vedeti daca listarea site-ului este mobile-friendly sau daca landing pages sunt optimizate pentru mobil. Acest aspect poate cauza probleme pentru traficul organic.

Optimizarea On-Page

  1. Optimizarea Meta-tagurilor

Este indicat ca meta tagurile sa fie optimizate si unice. Numele brandului trebuie inclus in meta tag pentru a imbunatati rata de click-uri pe pagina. In acelasi timp, meta tagul sau titul trebuie sa contina maxim 60 caractere (512 pixeli) pentru a fi afisat complet. Paginile importante au meta tag-urile optimizate pentru rata de click on page, dar si meta descrieri.

  1. Continut optimizat

Continutul paginii contine setul principal de cuvinte cheie de mai multe ori, precum si variatii ale acesteia. Fiecare pagina trebuie sa ofere continut optimizat, unic.

Pentru fiecare articol, setul de cuvinte cheie principal trebuie introdus in tag-ul H1. Pentru imagini si alt text, trebuie inclus setul de cuvinte cheie principal asociat cu pagina respectiva.

  1. Optimizarea URL-urilor

Desi este benefic sa incluzi setul principal de cuvinte cheie in URL, schimbarea acestuia poate avea impact negativ cand realizezi 301 Redirect. De aceea, este recomandat sa optimizati URL-urile cand cele curente nu servesc scopul site-ului.

Optati pentru URL-uri simple, fara parametrii excesivi sau session ID. Un URL expus motoarelor de cautare trebuie sa fie static. In ceea ce priveste marimea, 115 caractere sau chiar mai putin este suficient.

Continutul

  1. Optimizarea continutului

Continutul homepage-ului este optimizat, si contine cel putin un singur paragraf. Trebuie sa adaugati destul continut pentru a permite motoarelor de cautare sa inteleaga utilitatea fiecarei pagini. In mod normal, un paragraf de cel putin 150 de cuvinte este de ajuns.

Landing pages sunt foarte importante pentru a oferi date despre pagina, dar continutul trebuie sa fie unic. Site-ul trebuie sa ofere continut real si substantial, si nu o lista lunga de link-uri.

  1. Optimizarea cuvintelor cheie

Cel mai importnat aspect legat de cuvintele cheie este stransa legatura cu pagina in sine. Cuvintele trebuie sa indrume cititorul si motoarele de cautare catre ceea ce inseamna respectiva pagina.

Elemente de optimizare SEO 2Sunt trei tipuri de cuvinte cheie: head keywords, cuvintele foarte cautate si foarte competitie, midtail keywords, cuvinte potrivite, cu volum mare de cautare dar competitie mica, si long tail keywords, cu un volum de cautare mic si competitie mica.

Keyword cannibalization este un proces des intalnit atunci cand se foloseste acelasi keyword sau expresie pe mai multe pagini din cadrul unui site ceea ce duce la confuzia motoarelor de cautare in ceea ce priveste relevanta unei pagini. Pentru a evita acest lucru, cautati cele mai importante seturi de cuvinte cheie din site, si verificati daca exista continut duplicitar.

  1. Continut Formatat

Continutul fiecare pagini trebuie sa fie format intr-un mod simplu si usor de citit. Este important sa folositi tag-uri H si imagini. De asemenea, un titul scris bine atrage si mai mult vizitatori. Un text impartit in mai multe paragrafe simple, este un text usor de citit.

  1. Continut vs. Reclame

O data cu implementarea algoritmului Panda, volumul de spatiu pentru reclame intr-o pagina a devenit foarte important. Fiti siguri ca exista continut unic intr-o masura mai considerabila decat spatiul destinat reclamelor.

  1. Continut Duplicat

Fiecare continut trebuie sa aiba doar un singur URL. In cazul in care URL-urile includ parametrii sau tracking code, vor genera mai multe URL-uri pentru un singur continut. Pentru a solutiona acest lucru, exclude parametrii comuni precum cei care au rolul de a stabili tracking code-ul.

O alternativa pentru a verifica continutul duplicat este sa iei un extras din text si sa il cauti pe motoarele de cautare. Asta o sa iti arate daca acel continut mai exista in domeniul respectiv si nu numai. La fel se poate intampla si in cazul sub-domeniului. In unele cazuri, versiunile pentru printare ale paginilor pot cauza continut duplicat.

Accesibilitate si Indexare

  1. Javascript, CSS si robots.txt

Opreste Javascript, Cookies si CSS. Cu ajutorul Web Developer Toolbar, verifica continutul si linkurile de navigare. In unele situatii, anumit continut sau chiar tot site-ul poate sa fie blocat de robots.txt. Urmatorul pas este sa schimbi user agent-ul in Googlebot folosind User Agent Add-on. Verifica pentru erorile 4xx si 5xx.

  1. Noindex tag pentru Meta robots

XML sitemaps sunt listate in fisierul robots.txt si apoi trimise catre Google /Bing WebMaster Tools. Verifica paginile pentru tag-uri noindex din fisierul meta robots.txt. Uneori, paginile sunt marcate cu comanda meta robots noindex ceea ce poate preveni vizitele organice directe de a aparea ca si obiectiv in Analytics.

Arhitectura Site-ului si Internal Linking

  1. Numarul de link-uri

Intr-o pagina, un numar de la 100 pana la 200 de link-uri sunt suficiente, dar nu este neaparat o regula. Poate sa difere de la caz la caz, de la pagina la pagina, dar niciodata sa nu depaseasca numarul de 200.

  1. Linking Vertical si Orizontal

Structurile de linking vertical trebuie sa reflecte modul in care site-ul este construit. Asadar, link-urile de pe homepage trebuie sa duca la paginile cu categorii, link-urile paginilor cu categorii duc la sub-categorii si paginile produsului. In ultimul rand, link-urile pentru paginile produsului trebuie sa duca la paginile de categorii relevante.

In cazul structurilor de linking orizontal, link-urile categoriilor trebuie sa duca la alte paginii de categorii relevante, iar link-urile paginilor de produse catre alte pagini de produse relevante. Evitati sa folositi un numar mare de structuri de link-uri in continut pentru internal linking. Folositi un tool pentru a identifica link-urile care nu functioneaza cum ar trebui.

Probleme Tehnice

  1. 301 Redirect

Posibiitatea de a muta toata activitatea pe un alt domeniu utilizand optiunea 301 este mai mult decat utila, dar in acelasi timp, poate fi foarte periculoasa. In unele cazuri, o parte din continut se pierde in transfer. Asadar, cand folositi aceasta optiune, verificati daca este folosita pentru toate redirectionarile.

Elemente de optimizare SEO 3

Evitati sa folositi redirectionari precum 302, 307, meta refresh sau JavaScript redirect. Pentru a fi sigur ca nu este cazul, puteti folosi un software precum Screaming Frog. Lanturile de redirectionare scad considerabil numarul de linkuri asociate cu URL-ul final. In plus, dupa mai multe redirectionari, Google nu mai urmareste lantul.

O atentie speciala trebuie acordata continutului si modului in care este oferit. Aveti ca optiuni JavaScript, iFrames sau Flash. Puteti sa utilizati Google Webmaster Tools pentru a verifica erori precum 4xx sau 5xx, pagini inaccesibile in XML sitemap sau erorile 404.

  1. XML Sitemaps

Verificati daca XML sitemaps sunt functionale si acopera toate aspectele incepand cu arhitectura site-ului sau problemele de indexare. In cazul in care ai domeniu root cu sectiuni sigure, atunci URL-urile absolute sunt indicate in favoarea celor relative.

  1. Domeniul Canonic

In Webmaster Tools, trebuie setata preferinta pentru domeniu pentru a evita paginile duplicate. Versiunea canonica a site-ului este realizata prin redirect permanent 301.

Link-ul rel canonical trebuie implementant in toata suprafata site-ului, cu conditia ca sa directioneze catre pagina corecta, iar fiecare pagina nu trebuie sa indrume catre homepage.

Viteza Site-ului

Este important sa verificati viteza cu care paginile cheie se incarca, pentru a vedea felul in care apar in motoarele de cautare. Pentru asta, asigurati-va sa activati optiunea de compresie.

In acelasi timp, activati cache-ul si optimizati imaginile pentru web. Diminuati CSS, JavaScript si HTML, in timp ce folositi o gazda buna si rapida.

Versiunea Mobila

  1. Experienta Mobila

Deoarece o mare parte din vizite vin din domeniul mobil, este important sa setati o versiune mobila pentru site-ul dumneavoastra. Designul site-ului si procesele trebuie sa fie dinamice si active.

Analitycs trebuie sa fie setat special pentru versiunea mobila si pentru continutul acesteia. Daca folositi dynamic serving, asigurati-va ca Vary HTTP header este folosit. Asta ajuta motoarele de cautare sa faca diferenta intre continutul web si cel mobil.

  1. Relatia dintre versiunea mobila si cea web

Asigurati-va ca relatia dintre site-ul pentru mobil si site-ul pentru web este realizata cu ajustarile potrivite. Daca o versiune mobila exista, atunci ULR-ul echivalent pentru desktop trimite catre versiunea mobila folosind rel=”alternate”.

  1. Versiunile Internationale

Aici trebuie sa revizuiti versiunile internationale indicate in URL-ul site-ului, de ex: site.com/uk/ sau uk.site.com. In acelasi timp, activati targeting-ul in functie de tara folosind Webmaster Tools. Daca site-ul vizeaza doar o anumita tara, asigurati-va ca acest lucru este specificat in webmaster tools. Acelasi lucru se aplica si in cazul sectiunilor internationale.

In cazul in care sunt mai multe versiuni ale site-ului in aceiasi limba, spre exemplu engleaza britanica si engleza americana, atunci trebuie sa reinoiti copia pentru a fi amandoua unice. Moneda trebuie sa reflecte tara vizata, iar structura URL-ului este in limba nativa.

Analytics

Elemente de optimizare SEO 4

  1. Google Analytics

Tracking code pentru Analytics este prezent in fiecare pagina. Poti verifica acest lucru folosind un filtru special in Screaming Frog Crawl sau uitandu-te dupa sesizari proprii. Dupa cum am mentionat mai sus, fiecare pagina are o singura versiune de Google Analytics. In cazul in care aveti mai multe instante de Google Analitics, puteti intampina probleme cu numarul de vizualizari si o bounce rate scazuta.

  1. Adwords si Adsense

In cazul reclamelor si advertorialelor folosind platformele Adwords si Adsense, trebuie sa creati o legatura corecta pentru fiecare dintre aceste doua platforme. Excludeti adresele IP interne si evitati sa folositi redirectionarile meta refresh si JavaScript pentru ca acestea scad in mod artificial bounce rate.

Aceasta evaluare SEO acopera principalele elemente tehnice ale unui site, si este menita va ajute sa descoperiti problemele si erorile care va tin site-ul pe loc. Desi este important sa indentificam problemele, cel mai important este felul in care acestea sunt solutionate, dar si impactul lor in buna optimizare a site-ului.

Share this post

Comments (2)

  • codvali Reply

    Un articol super ! Multumesc mult !!!

    March 13, 2015 at 11:09 pm
  • Hackspedia Reply

    Un articol foarte interesant! Cred ca orice persoana care isi doreste sa aiba succes pe piata actuala trebuie sa urmareasca aceste specificatii, sau sa apeleze la persoanele care le pot efectua pentru ei.

    April 20, 2015 at 11:32 am

Leave a comment

Your email address will not be published.